小さな船外機屋さんの地図

2020年5月25日月曜日

MUNCIE AA1 &NEPTUNE WC1の現状比較

投稿日: 2019年7月19日 作成者: product1125

分解整備を進めてきましたが、WC1は金属の癒着がかなりあり、稼動できる状態まで整備は不可能に近いです。製造精度も良くありません。




1954, only the AA1 and some A1 leftovers were made and sold. Reportedly they were also under threat of a major lawsuit from OMC. Their 1948-51 larger models were way too close in appearance to those of the best selling Johnson outboards of that period.
In 1956 Muncie moved the air conditioning and heat pump division to Cordele Georgia. The outboard motor production was moved with them. From that time on, all Muncieʼs outboard motors were made at Cordele.
The 17A1 and A1 motors were light green with red decals. The AA1 and AA1-A motors were silver with 2019/7/14 HISTORY OF THE NEPTUNE MIGHTY MITE OUTBOARD MOTOR maroon fuel tanks. The decals read “Neptune”, although the sales literature called them “Mighty Mite” from
1957-59.
Starting in 1960 and continuing thru 1969 the most common Mighty Mite, was made at Cordele.
It was designated the WC1 and is commonly know as the “Gold Bug” or “Gold Fish” motor. The entire motor was painted gold and the fuel tank was squared off at the back. The previous models all had pointed or heart
shaped tanks. This motor carried the “Mighty Mite” decal.


1954年、AA1と一部のA1の残り物のみが製造され、販売されました。伝えられるところによると、彼らはまた、OMCからの大規模な訴訟の脅威にさらされていました。彼らの1948-51年のより大きなモデルは、その時代のベストセラーのジョンソン船外機のものに外観があまりにも近すぎました。 1956年、マンシーは空調およびヒートポンプ部門をジョージア州コーデレに移転しました。船外機の生産も一緒に移されました。それ以来、マンシーの船外機はすべてコーディールで製造されました。 17A1とA1のモーターは薄い緑色で、赤いデカールが付いていました。 AA1およびAA1-Aモーターは銀色で、2019/7/14 HISTORY OF THE NEPTUNE MIGHTY MITE OUTBOARD MOTORマルーン燃料タンクが使用されていました。デカールは「ネプチューン」と書かれていますが、販売資料では「Mighty Mite」と呼ばれています。 1957-59。 1960年から1969年まで続く最も一般的なMighty Miteは、Cordeleで製造されました。 これはWC1に指定され、一般に「ゴールドバグ」または「ゴールドフィッシュ」モーターとして知られています。モーター全体が金色に塗装され、燃料タンクは後部で四角になっています。以前のモデルはすべて先のとがったまたは心を持っていました 形のタンク。このモーターには「Mighty Mite」デカールが搭載されていました。


結果、MUCIE AA1として再生し、NEPTUNEWC1は、予備パーツとして整備することにしました。




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