小さな船外機屋さんの地図

2020年7月18日土曜日

1930 LOCKWOOD EVINRUDE OMC FOLD LIGHT OUTBOARD BOAT MOTOR

投稿日: 2012年11月8日 作成者: product1125

LOCKWOODモータは1930年のINミルウォーキー(ジャクソン、MSではなくウィスコンシン)のために生産されました。
1930の終了で、LOCKWOOD線は中止されました。

UP FOR AUCTION IS A 1930 LOCKWOOD ENINRUDE OMC FOLD LIGHT OUTBOARD BOAT MOTOR. LITTLE HISTORY….IN 1929 LOCKWOOD MOTOR CO., MERGED WITH ELTO AND EVINRUDE TO FORM OMC. LOCKWOOD MOTORS WERE PRODUCED FOR 1930 IN MILWAUKEE, WISCONSIN RATHER THAN JACKSON, MS. AT THE CLOSE OF 1930 THE LOCKWOOD LINE WAS DISCONTINUED. THE MOTOR FOR SALE IS IN A SOMEWHAT CLEAN CONDITION FOR RESTORATION. I WAS TOLD IT WAS IN RUNNING CONDITION NOT TOO LONG AGO BUT THERE IS NO GUARANTEE AND IS BEING SOLD IN ‘AS IS’ CONDITION. THE COMPRESSION IS GOOD! NOT SURE IF THERE IS A SPARK OR NOT. ISSUES THAT I NOTICED ARE:
PIVOT BEARING ASSEMBLY HAS A BREAK IN THE CASTING ABOVE THE BOLT (PICTURED)
MISSING THE BRACKET ADJUSTING BOLT AND WING NUT
FUELTANK HAS SOME DENTS
オークションへの参加は、1930 LOCKWOOD ENINRUDE OMC FOLD LIGHT OUTBOARD BOAT MOTORです。小さな歴史….1929年にロックウッドモーターCO。はELTOとEVINRUDEと合併してOMCを形成しました。ロックウッドモーターは、ミシガン州ジャクソンよりもウィスコンシン州ミルウォーキーで1930年に生産されました。 1930年の終わりに、ロックウッドラインは廃止されました。販売用のモーターは、修復のためにクリーンな状態にあります。私はそれが実行状態にあるのは長すぎないことを伝えましたが、保証はなく、「現状のまま」の状態で販売されています。圧縮は良いです! SPARKがあるかどうかわからない。私が気づいた問題は: ピボットベアリングアセンブリのボルトの上にあるキャスティングが破損しています(写真) ブラケット調整ボルトとウィングナットがありません 燃料タンクにはいくつかの凹みがあります

WIRING IS COMPLETE BUT NOT IN GOOD SHAPE.
NUMBERS I CAN SEE:
1622640, STAMPED ON BLOCK BELOW FUEL TANK
100108, CAST INTO THE CYLINDER HEAD
LS-1A, STAMPED ON CARBURETOR
2I-19 STAMPED ON TOP OF SHAFT
配線は完全ですが、良い形ではありません。 私が見ることができる数: 1622640、燃料タンクの下のブロックにスタンプ 100108、シリンダーヘッドにキャスト LS-1A、キャブレターに刻印 2I-19シャフト上部にスタンプ





0 件のコメント:

コメントを投稿